| » » » "Türk Milleti"nin Mefhûmu... |
| » » » 'Ben'in Tarihi İle 'Tarihteki Ben' Çatışmasında Ahmet Cevdet Paşa Okulu Başarısız mı Oldu? |
| » » » Abdul'alî Bircendî |
| » » » Abdurrahîm Mar'aşî |
| » » » Abdurrahman Bistâmî |
| » » » Abi al-Fath al-Sufi (İbn Ebi'l-Feth Sufî) (En/İng.) |
| » » » Ahmed Efendi [Taşköprülü-zâde] |
| » » » Ahmed Tevhîd Efendi |
| » » » Akıl kayıp, Vicdan metruk, Gönül mahzun |
| » » » Akıllı Türk, Akıllı Tarih! |
| » » » Alemuddin Kaysar ve Bir Geometri Teoremi |
| » » » Ali Efendi |
| » » » Ali Kuşçu |
| » » » Ali Kuşçu'nun Bilmece Tarzında Sorduğu Bir Hendese Problemi ve ... |
| » » » Ali Kuşçu'nun el-Muhammediyye fî el-hisâbının 'Çift Yanlış' ile 'Tahlîl' Hesabı Bölümü |
| » » » Ali Kuşçu'nun el-Risâlet el-Muhammediyye fi el-hisâb adlı eserineKâtip Çelebî'nin yazdığı şerh: |
| » » » Altın-Orda Ülkesi'nde İlk Matematik Kitabı:Hesap Biliminde Şaheser[et-Tuhfe fî ilmi'l-hisâb] |
| » » » Amacur Ailesi |
| » » » Amajur Family (Amacur Ailesi) (En/İng.) |
| » » » Anadolu Selçukluları ve Beylikler dönemi Türk felsefe-bilim tarihine önsöz |
| » » » Anlamdaş olmak millet olmanın temelidir |
| » » » Aristoteles'in Sayı Tanımı* |
| » » » Aristoteles'in Sayı Tanımı (Özet Metin) |
| » » » Avrupa vicdanı Türkleri istemiyor? |
| » » » Aynı hâli paylaşmak |
| » » » Balkanlar hafızamızda tehlike yaratan bir anıya sahip mi? |
| » » » Batı Biliminde Dönüm Noktaları adlı esere Sunuş (@)Bilim'e geçmiş aramak, geleceği içindir |
| » » » Batı'nın hikmeti, Doğu'nun rasyonalitesi* |
| » » » Batılı bilincin "Top" korkusu |
| » » » Bedreddin İstanbulî |
| » » » Bedreddin Mardinî |
| » » » Bilgi, aklın kulluğudur [el-ilm: huve ibadet el-akl] |
| » » » Bilim Devrimi ve Modern Bilimin Kökenleri adlı esere Sunuş(@) |
| » » » Bilimin Osmanlıcası |
| » » » Bir Akâidimiz Var mı? |
| » » » Bir Bilgi Türü Olarak Şiir Üzerine Bir Taslak |
| » » » Bir gelecek idraki olarak tarih (@@) |
| » » » Bir Özgürlük Masalı |
| » » » Biz Türkler koyunluğumuzu geri istiyoruz |
| » » » Bu-ara'da olmak |
| » » » Bu-ara-da olan’ın dili: Şiir |
| » » » Celaleddin Ubeydî |
| » » » Cemaleddin Mardinî |
| » » » Çağdaş siyaset: Çocuğunu öldür, komşunun bahçesine at! (@@) |
| » » » Darandawi (Mehmed Darendevî) (En/İng.) |
| » » » Dâvûd el-Kayserî |
| » » » Derdimiz yolda olmaktır; çadır kurmak değil! |
| » » » Devlet'in ayıklığında uyumak! |
| » » » Devlet'in hesabını tutmak:Osmanlı muhasebe matematiğinin teknik içeriği üzerine |
| » » » Dinî Yargılar Tekvînî mi, İtibârî mi?-Kadîm Tartışmaya Yeni Bir Yaklaşım- |
| » » » Düşünce saksıda yeşerir mi? (@) |
| » » » Ebû Kâmil Şuca b. Eslem |
| » » » el-Letâifu'l-alâiyye fi'l-fedâili's-seniyye |
| » » » Eleştiri ve Uyum Kıskacında Müslümanlar[Muslims Amidst the Tension of Critique and Conformity] |
| » » » Emrî Çelebî |
| » » » Endülüs ve Mağrip Matematiğinin Osmanlı Matematiğinin Oluşumu ve Gelişimindeki Yeri (AR) |
| » » » Endülüs ve Mağrip Matematiğinin Osmanlı Matematiğinin Oluşumu ve Gelişimindeki Yeri |
| » » » er-Risaletu'l-Muhammediyye fi'l-hisab |
| » » » Esad Efendi |
| » » » Euclides Geometrisi "Süreklilik Aksiyomu" Açısından Eleştirilebilir mi? |
| » » » Euclides Geometrisi ve Kelâm |
| » » » Faal Akıl Ölünce!:XIII. yüzyıl Felsefe-Bilim Tarihi'nde Hakîkî ile Zâhirî İlişkisinin Yeniden Yorumlanması |
| » » » Fâzıl Ali Bey [Ali el-İznikî] |
| » » » Felsefe-Tarih ilişkisi |
| » » » Felsefede yerellik ve perspektivizm(Söyleşi) |
| » » » Felsefî Açıdan İyi'ye Eğitmek Doğru'yu Öğretmek (@) |
| » » » Fethullah Şirvanî |
| » » » Forcing the Boundaries in Religion, Politics and Philosophy-Science in the Fifteenth Century |
| » » » Geçmişimizle yüzleşmek-I |
| » » » Geçmişimizle yüzleşmek-II |
| » » » Geçmişten Hareketle Geleceği Kurmak:İkinci İstanbul Felsefe Çevresi Üzerine Bazı Gözlemler (@) |
| » » » Geleceğin Tarihi İstanbul'suz Yazılamayacaktır (Söyleşi) |
| » » » Georgios Amirutzes |
| » » » Gökyüzünü bilmeliyiz pencereden bakmadan |
| » » » Gözel Öz’ün Göze GelmesidirEstetik’in Varlık İlkesi Olarak Ferdiyet* |
| » » » Habeş Hâsib |
| » » » Hakîkat mi, Gerçek mi: Hangisi Hakîkîdir? |
| » » » Hakikati söyle, işine geleni eyle! (@) |
| » » » Harizmi |
| » » » Harran'lı Matematikçilerin Matematiğin Oluşumundaki Katkıları |
| » » » Hayatı değerler üzerinden kurmak (@) |
| » » » Hayatı ön-görmek (@@) |
| » » » Hâzin |
| » » » Hedef konuşulabilir Türk'ü yaratmak |
| » » » Her gerçek doğru değildir |
| » » » Hisabu'l-A'dadi'l-Erbaati'l-Mutenasibe |
| » » » Hisabu'l-Hataeyn |
| » » » Hisabu't-Tahlil ve't-Teaküs |
| » » » Hubûbî |
| » » » Hulâsat el-Hisâb |
| » » » İbn 'Annâbî |
| » » » İbn Benna |
| » » » İbn Ebî'Hayr Ermeyûnî |
| » » » İbn Ebi'l-Feth Sufî |
| » » » İbn Ekfânî |
| » » » İbn Haim |
| » » » İbn Havvâm ve Çözümsüz Problemler |
| » » » İbn Sertâk [Muhammed Sertakoğlu] |
| » » » İctihâd mı, Tahkîk mi? |
| » » » İdeolojik Savaş Başladı -mı? |
| » » » İki Ucu Müphem Bir Köprü: 'Bilim' ile 'Tarih' ya da 'Bilim Tarihi' |
| » » » İktidar paylaşımı |
| » » » İlim aklın ibadetidir |
| » » » İlim ilim bilmektir; bilim neyi bilmektir(Söyleşi) |
| » » » İlk Dönem Osmanlı İlim ve Kültür Hayatında İhvanu's-Safâ ve Abdurrahman Bistâmî * |
| » » » İlkbahar deyişleri (@) |
| » » » İlm-i mesaha |
| » » » İnsan bir gelenektir |
| » » » İnsan olmak işte tüm mesele! |
| » » » İran-Türkiye Tarih ve Medeniyet Diyaloğu Çalıştayı |
| » » » İrşâdu'l-Tullâb İlâ 'İlmi'l-Hisâb[Hesap Biliminde Öğrencilere Kılavuz] |
| » » » İslâm âlemi önce geçmişini bulmalıdır |
| » » » İslâm felsefe-bilim tarihi okumaları yasaklanmalı mı? |
| » » » İslâm Medeniyeti'ne ilişkin bir kavram okuması: ilmu'd-dünya ve ilmu'd-din |
| » » » İslâm Metafiziğine Giriş (@) |
| » » » İslâm ve Bilim |
| » » » İsmail Gelenbevî |
| » » » İsmail Mardini |
| » » » İstanbul ile Biladu'ş-Şam arasında ilmî ilişkiler: Dimeşk ve Haleb Örneği |
| » » » İstanbul ile Biladu'ş-Şam arasında ilmî ilişkiler: Dimeşk ve Haleb Örneği (AR) |
| » » » İstanbul'dan Varlık, Var-olan ve Yokluk'a Kadîm bir Nazar (@@) |
| » » » İstanbul'un Fethi'nin Anlamı |
| » » » İstanbul: Süreklilik kafada kopunca! |
| » » » İstikâmeti muhkem, sahih bir adam: Turgut Cansever (@@) |
| » » » İthâf'tan Enmûzec'eFetih'ten Önce Osmanlı Ülkesi'nde Matematik Bilimler¹ (@) |
| » » » İtikadî mensubiyet, medenî aidiyet |
| » » » Kadı-zade'nin izinde Semerkant izlenimleri (@@) |
| » » » Kâdî-zâde |
| » » » Kamal al-Din al-Turkmani (Kemaleddin Türkmanî) (En/İng.) |
| » » » Kemaleddin Türkmanî |
| » » » Kendilik-bilinci üzerine... |
| » » » Kendimiz, derdimiz; niyetimiz, seferimiz; bilgimiz, azığımızdır...(Söyleşi) |
| » » » Kim aydınlanacak: İnsan-makine mi, makine-insan mı? |
| » » » Kitâbı bırak, okumaya bak! |
| » » » Kitapsever Programı(Söyleşi) |
| » » » Kocakarı sosyolojisi (@) |
| » » » Kurtuluşun İki Yüzü: Hakikat ve Siyaset350. Ölüm Yıldönümünde Kâtip Çelebi (Panel) |
| » » » Kûşyâr b. Lebbân |
| » » » Küresizlik sorunu (@@) |
| » » » Mâhânî |
| » » » Mahkûm, mazlûm ya da mes′ûl insan!Siz mahzûn mu ol-mak istersiniz? |
| » » » Medeniyet mi, Temeddün mü? |
| » » » Mehmed Darendevî |
| » » » Mehmed Nadir |
| » » » Melekler Haklı mıydı? |
| » » » Meta-fizik'e durmak (Gözden geçirilmiş) |
| » » » Mısdâkı olmayan İslâmcılık (@@) |
| » » » Mısdâkı olmayan İslâmcılık [uzun](@@) |
| » » » Milleti millet kılan hüznüdür |
| » » » Mirim Çelebî |
| » » » Modern bilim: Sahih bir itikad arayışı |
| » » » Modern Dünyada Bilgi ve Zihniyet |
| » » » Modernleşme Sürecinde Din-Devlet-Toplum İlişkileri Çalıştayı-Sosyo-Ekonomik Değişim ve Din Algısı- |
| » » » Muhammed Bakır Yezdî |
| » » » Muhammed Konevî |
| » » » Mustafa b. Ali el-Muvakkıt |
| » » » Mustafa b. Ali el-Muvakkıt (Ali al-Muwaqqit)(En/İng.) |
| » » » Mustafa b. Ali Muvakkıt |
| » » » Mustafa Sıdkî |
| » » » Müminin yitik malı, Hikmet'in ne-liği üzerine |
| » » » Müslümanlar olarak ilim yarışında nerede düştük, nasıl kalkabiliriz?(Söyleşi) |
| » » » Nasûh Matrakî |
| » » » Nazar'sız manzara: yalnızca bir temenni |
| » » » Nazar: Aklın bilinen ile bilinmeyen arasındaki hareketi... |
| » » » Ne övgü, ne sövgü, sadece bilgi |
| » » » Nesevî |
| » » » Neyrizî |
| » » » Nizam-ı âlem kavramından ne anlıyorsunuz?(Söyleşi) |
| » » » Nizam-i Âlem "İnsan" demektir |
| » » » Nureddin Topçu'da Bilgi ve Bilim Sorunu |
| » » » Onlar, bize Türk derler |
| » » » Oruç: Bu-'ara'-da kendini 'ara'-mak |
| » » » Osmanlı Coğrafyasında İlmî Hayatın Teşekkülü ve Davud Kayserî |
| » » » Osmanlı Devleti'nde Tıbbî Eğitim ve ... |
| » » » Osmanlı DönemiTürk Felsefe-Bilim Hayatının Çerçevesi (@) |
| » » » Osmanlı Döneminde 'Bilim' Alanındaki Türkçe Telif ve Tercüme Eserlerin Türkçe Oluş Nedenleri ve |
| » » » Osmanlı Döneminde Geometri |
| » » » Osmanlı Düşünce Geleneğinde 'Siyasî Metin' Olarak Kelâm Kitapları |
| » » » Osmanlı Klâsik Muhasebe Matematiği Üzerine-Bir Giriş- |
| » » » Osmanlı: Bilim ve Düşünce |
| » » » Osmanlılarda Astronomi |
| » » » Osmanlılarda Hisâbu'l-Hindî |
| » » » Osmanlılarda Optik |
| » » » Öfke bitirir, hüzün Mevlid getirir |
| » » » Ölçü almadan elbise dikmek |
| » » » Ölenler öldü, kalan sağlar haindir! (@@) |
| » » » Önce boşalt, sonra doldur! (@@) |
| » » » Önce Dil Vardı, Sonra da... |
| » » » Öz-ü-gürlük kaçılacak bir alan mıdır? |
| » » » Paradigma mı, perspektif mi? (@@) |
| » » » Qunawi (Mehmed Konevî) (En/İng.) |
| » » » Sâbit b. Kurre |
| » » » Sahih bir gelecek için sahih bir geçmiş tasavvuru şart mıdır? |
| » » » Samev'el Mağribî |
| » » » Selçuklular Dönemi Anadolu'da Felsefe-Bilim |
| » » » Semânîye'den Süleymânîye'ye: (@)Bilge Mimar, Turgut Cansever'in aziz hatırasına |
| » » » Seyyid Ali Paşa |
| » » » Sihir ve Şuur |
| » » » Sistem körlüğü (@) |
| » » » Siyaset: Bir milletin varlık duyuşu (@@) |
| » » » Sonuç ile Süreç Arasında: ‘Gençlik’ Bir Soru mu Bir Yanıt mı?* |
| » » » Soru da insan'dır, yanıt da |
| » » » Söz ola sıhhati müspet istikameti muhkem |
| » » » Sözcük ile Kavram Arasında Medeniyet mi, Temeddün mü?-Eleştirel Bir Yaklaşım-(1) |
| » » » Sultanım biz sizi müslüman bilirdik! |
| » » » Şecereler ne işe yarar? |
| » » » Şehir Tarihi Çalışmalarında Yazma Eserlerden Nasıl İstifade Edilebilir? |
| » » » Şeker Türkler |
| » » » Şemseddin Semerkandî |
| » » » Şiir, Türkleri Kurtarabilir mi? |
| » » » Takiyüddin Rasıd |
| » » » Tanrı, muhafazakârlardan muhafaza buyursun! (@) |
| » » » Taqi al-Din (Takiyüddin Rasıd) (En/İng.) |
| » » » Taqi al-Din Ibn Maruf: Survey on his Works and Scientific Method (En/İng.) |
| » » » Tarih hem ibret'tir, hem kuvvet |
| » » » Tarih'te kalıcı olmanın sırrı nedir? |
| » » » Tarih, Türk tarihi, Dünya Tarihi ve Biz(Söyleşi) |
| » » » Tasvîr, Tahkîk ve Tedkîk Açmazında Çağdaş İslâm Düşüncesi* |
| » » » Teklifiniz ve temsiliniz yok ise siz de yoksunuz! |
| » » » Terbiye, talim, edeb |
| » » » Terimsiz ve yöndemsiz düşünme (@) |
| » » » Toplumbilimde yeni bir yöntem: "Kafaya sıkmak!" (@) |
| » » » Türk Felsefe-Bilim Tarihi'nin Seyir Defteri (Bir Önsöz) (@) |
| » » » Türk Tarihi'ni yenmek |
| » » » Türk'ü anlamamak için her şeyi anlamak |
| » » » Türkçe Telif ve Tercüme Eserlerin Dil Bilincinin Oluşmasındaki Yeri ve Önemi |
| » » » Türkistan'ın felsefe-bilim tarihindeki serüveninin ana-çizgileri |
| » » » Türkiye'de, İslâm felsefe-bilim tarihi çalışmalarının, bir gerçeklik küresi var mı? |
| » » » Türkler'in geleceği ne olacak? |
| » » » Türkleri hadım etmek! |
| » » » Türklerin bir tarihi var mı? |
| » » » Türklerin manevî ve fikrî soykırımı |
| » » » Türklüğe Dair-Geçmişten geleceğe-(@) |
| » » » Ubaydi (Celaleddin Ubeydî) (En/İng.) |
| » » » Uygulamalı Geometrinin Tarihine Giriş--el-İkna fî İlm'il-Misaha-- (AR) |
| » » » Uygulamalı Geometrinin Tarihine Giriş--el-İkna fî İlm'il-Misaha-- (TR) |
| » » » Üç Boyutlu Bilginin Mücessem Temsili: Osmanlı İlim Geleneği |
| » » » Var-olmayı ve hayatı yeniden anlamlı kılmak! |
| » » » Varlık'ın Bir Dili Olarak Şiir |
| » » » XV. - XVI. yüzyıllarda İstanbul'da Felsefe Yapmak (@@) |
| » » » XV. yüzyılda, Dinde, Siyasette ve Felsefe-Bilimde Sınırları Zorlamak |
| » » » XVI. yüzyıl Türk-Felsefe-Bilim Tarihi'ne Önsöz (@) |
| » » » XVIII. yüzyıl Osmanlı Düşüncesinde Bunalım ve Arayış-II Felsefe-Bilim (@) |
| » » » Ya mevcuda katıl, ya icat et! |
| » » » Yeni bir medeniyet, yeni bir teo-ontoloji |
| » » » Yer’i, Yurt Yapmak: Hâfıza ile Mekân İlişkisi Üzerine... |
| » » » Yorulmadan yoranlar yok olurlar (@) |
| » » » Yön-etme ile idâre etme (@@) |
| » » » “O başka, bu başka!” felsefesi ya da günümüz din dilinin eleştirisi!* |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder