» » » "Türk Milleti"nin Mefhûmu... |
» » » 'Ben'in Tarihi İle 'Tarihteki Ben' Çatışmasında Ahmet Cevdet Paşa Okulu Başarısız mı Oldu? |
» » » Abdul'alî Bircendî |
» » » Abdurrahîm Mar'aşî |
» » » Abdurrahman Bistâmî |
» » » Abi al-Fath al-Sufi (İbn Ebi'l-Feth Sufî) (En/İng.) |
» » » Ahmed Efendi [Taşköprülü-zâde] |
» » » Ahmed Tevhîd Efendi |
» » » Akıl kayıp, Vicdan metruk, Gönül mahzun |
» » » Akıllı Türk, Akıllı Tarih! |
» » » Alemuddin Kaysar ve Bir Geometri Teoremi |
» » » Ali Efendi |
» » » Ali Kuşçu |
» » » Ali Kuşçu'nun Bilmece Tarzında Sorduğu Bir Hendese Problemi ve ... |
» » » Ali Kuşçu'nun el-Muhammediyye fî el-hisâbının 'Çift Yanlış' ile 'Tahlîl' Hesabı Bölümü |
» » » Ali Kuşçu'nun el-Risâlet el-Muhammediyye fi el-hisâb adlı eserineKâtip Çelebî'nin yazdığı şerh: |
» » » Altın-Orda Ülkesi'nde İlk Matematik Kitabı:Hesap Biliminde Şaheser[et-Tuhfe fî ilmi'l-hisâb] |
» » » Amacur Ailesi |
» » » Amajur Family (Amacur Ailesi) (En/İng.) |
» » » Anadolu Selçukluları ve Beylikler dönemi Türk felsefe-bilim tarihine önsöz |
» » » Anlamdaş olmak millet olmanın temelidir |
» » » Aristoteles'in Sayı Tanımı* |
» » » Aristoteles'in Sayı Tanımı (Özet Metin) |
» » » Avrupa vicdanı Türkleri istemiyor? |
» » » Aynı hâli paylaşmak |
» » » Balkanlar hafızamızda tehlike yaratan bir anıya sahip mi? |
» » » Batı Biliminde Dönüm Noktaları adlı esere Sunuş (@)Bilim'e geçmiş aramak, geleceği içindir |
» » » Batı'nın hikmeti, Doğu'nun rasyonalitesi* |
» » » Batılı bilincin "Top" korkusu |
» » » Bedreddin İstanbulî |
» » » Bedreddin Mardinî |
» » » Bilgi, aklın kulluğudur [el-ilm: huve ibadet el-akl] |
» » » Bilim Devrimi ve Modern Bilimin Kökenleri adlı esere Sunuş(@) |
» » » Bilimin Osmanlıcası |
» » » Bir Akâidimiz Var mı? |
» » » Bir Bilgi Türü Olarak Şiir Üzerine Bir Taslak |
» » » Bir gelecek idraki olarak tarih (@@) |
» » » Bir Özgürlük Masalı |
» » » Biz Türkler koyunluğumuzu geri istiyoruz |
» » » Bu-ara'da olmak |
» » » Bu-ara-da olan’ın dili: Şiir |
» » » Celaleddin Ubeydî |
» » » Cemaleddin Mardinî |
» » » Çağdaş siyaset: Çocuğunu öldür, komşunun bahçesine at! (@@) |
» » » Darandawi (Mehmed Darendevî) (En/İng.) |
» » » Dâvûd el-Kayserî |
» » » Derdimiz yolda olmaktır; çadır kurmak değil! |
» » » Devlet'in ayıklığında uyumak! |
» » » Devlet'in hesabını tutmak:Osmanlı muhasebe matematiğinin teknik içeriği üzerine |
» » » Dinî Yargılar Tekvînî mi, İtibârî mi?-Kadîm Tartışmaya Yeni Bir Yaklaşım- |
» » » Düşünce saksıda yeşerir mi? (@) |
» » » Ebû Kâmil Şuca b. Eslem |
» » » el-Letâifu'l-alâiyye fi'l-fedâili's-seniyye |
» » » Eleştiri ve Uyum Kıskacında Müslümanlar[Muslims Amidst the Tension of Critique and Conformity] |
» » » Emrî Çelebî |
» » » Endülüs ve Mağrip Matematiğinin Osmanlı Matematiğinin Oluşumu ve Gelişimindeki Yeri (AR) |
» » » Endülüs ve Mağrip Matematiğinin Osmanlı Matematiğinin Oluşumu ve Gelişimindeki Yeri |
» » » er-Risaletu'l-Muhammediyye fi'l-hisab |
» » » Esad Efendi |
» » » Euclides Geometrisi "Süreklilik Aksiyomu" Açısından Eleştirilebilir mi? |
» » » Euclides Geometrisi ve Kelâm |
» » » Faal Akıl Ölünce!:XIII. yüzyıl Felsefe-Bilim Tarihi'nde Hakîkî ile Zâhirî İlişkisinin Yeniden Yorumlanması |
» » » Fâzıl Ali Bey [Ali el-İznikî] |
» » » Felsefe-Tarih ilişkisi |
» » » Felsefede yerellik ve perspektivizm(Söyleşi) |
» » » Felsefî Açıdan İyi'ye Eğitmek Doğru'yu Öğretmek (@) |
» » » Fethullah Şirvanî |
» » » Forcing the Boundaries in Religion, Politics and Philosophy-Science in the Fifteenth Century |
» » » Geçmişimizle yüzleşmek-I |
» » » Geçmişimizle yüzleşmek-II |
» » » Geçmişten Hareketle Geleceği Kurmak:İkinci İstanbul Felsefe Çevresi Üzerine Bazı Gözlemler (@) |
» » » Geleceğin Tarihi İstanbul'suz Yazılamayacaktır (Söyleşi) |
» » » Georgios Amirutzes |
» » » Gökyüzünü bilmeliyiz pencereden bakmadan |
» » » Gözel Öz’ün Göze GelmesidirEstetik’in Varlık İlkesi Olarak Ferdiyet* |
» » » Habeş Hâsib |
» » » Hakîkat mi, Gerçek mi: Hangisi Hakîkîdir? |
» » » Hakikati söyle, işine geleni eyle! (@) |
» » » Harizmi |
» » » Harran'lı Matematikçilerin Matematiğin Oluşumundaki Katkıları |
» » » Hayatı değerler üzerinden kurmak (@) |
» » » Hayatı ön-görmek (@@) |
» » » Hâzin |
» » » Hedef konuşulabilir Türk'ü yaratmak |
» » » Her gerçek doğru değildir |
» » » Hisabu'l-A'dadi'l-Erbaati'l-Mutenasibe |
» » » Hisabu'l-Hataeyn |
» » » Hisabu't-Tahlil ve't-Teaküs |
» » » Hubûbî |
» » » Hulâsat el-Hisâb |
» » » İbn 'Annâbî |
» » » İbn Benna |
» » » İbn Ebî'Hayr Ermeyûnî |
» » » İbn Ebi'l-Feth Sufî |
» » » İbn Ekfânî |
» » » İbn Haim |
» » » İbn Havvâm ve Çözümsüz Problemler |
» » » İbn Sertâk [Muhammed Sertakoğlu] |
» » » İctihâd mı, Tahkîk mi? |
» » » İdeolojik Savaş Başladı -mı? |
» » » İki Ucu Müphem Bir Köprü: 'Bilim' ile 'Tarih' ya da 'Bilim Tarihi' |
» » » İktidar paylaşımı |
» » » İlim aklın ibadetidir |
» » » İlim ilim bilmektir; bilim neyi bilmektir(Söyleşi) |
» » » İlk Dönem Osmanlı İlim ve Kültür Hayatında İhvanu's-Safâ ve Abdurrahman Bistâmî * |
» » » İlkbahar deyişleri (@) |
» » » İlm-i mesaha |
» » » İnsan bir gelenektir |
» » » İnsan olmak işte tüm mesele! |
» » » İran-Türkiye Tarih ve Medeniyet Diyaloğu Çalıştayı |
» » » İrşâdu'l-Tullâb İlâ 'İlmi'l-Hisâb[Hesap Biliminde Öğrencilere Kılavuz] |
» » » İslâm âlemi önce geçmişini bulmalıdır |
» » » İslâm felsefe-bilim tarihi okumaları yasaklanmalı mı? |
» » » İslâm Medeniyeti'ne ilişkin bir kavram okuması: ilmu'd-dünya ve ilmu'd-din |
» » » İslâm Metafiziğine Giriş (@) |
» » » İslâm ve Bilim |
» » » İsmail Gelenbevî |
» » » İsmail Mardini |
» » » İstanbul ile Biladu'ş-Şam arasında ilmî ilişkiler: Dimeşk ve Haleb Örneği |
» » » İstanbul ile Biladu'ş-Şam arasında ilmî ilişkiler: Dimeşk ve Haleb Örneği (AR) |
» » » İstanbul'dan Varlık, Var-olan ve Yokluk'a Kadîm bir Nazar (@@) |
» » » İstanbul'un Fethi'nin Anlamı |
» » » İstanbul: Süreklilik kafada kopunca! |
» » » İstikâmeti muhkem, sahih bir adam: Turgut Cansever (@@) |
» » » İthâf'tan Enmûzec'eFetih'ten Önce Osmanlı Ülkesi'nde Matematik Bilimler¹ (@) |
» » » İtikadî mensubiyet, medenî aidiyet |
» » » Kadı-zade'nin izinde Semerkant izlenimleri (@@) |
» » » Kâdî-zâde |
» » » Kamal al-Din al-Turkmani (Kemaleddin Türkmanî) (En/İng.) |
» » » Kemaleddin Türkmanî |
» » » Kendilik-bilinci üzerine... |
» » » Kendimiz, derdimiz; niyetimiz, seferimiz; bilgimiz, azığımızdır...(Söyleşi) |
» » » Kim aydınlanacak: İnsan-makine mi, makine-insan mı? |
» » » Kitâbı bırak, okumaya bak! |
» » » Kitapsever Programı(Söyleşi) |
» » » Kocakarı sosyolojisi (@) |
» » » Kurtuluşun İki Yüzü: Hakikat ve Siyaset350. Ölüm Yıldönümünde Kâtip Çelebi (Panel) |
» » » Kûşyâr b. Lebbân |
» » » Küresizlik sorunu (@@) |
» » » Mâhânî |
» » » Mahkûm, mazlûm ya da mes′ûl insan!Siz mahzûn mu ol-mak istersiniz? |
» » » Medeniyet mi, Temeddün mü? |
» » » Mehmed Darendevî |
» » » Mehmed Nadir |
» » » Melekler Haklı mıydı? |
» » » Meta-fizik'e durmak (Gözden geçirilmiş) |
» » » Mısdâkı olmayan İslâmcılık (@@) |
» » » Mısdâkı olmayan İslâmcılık [uzun](@@) |
» » » Milleti millet kılan hüznüdür |
» » » Mirim Çelebî |
» » » Modern bilim: Sahih bir itikad arayışı |
» » » Modern Dünyada Bilgi ve Zihniyet |
» » » Modernleşme Sürecinde Din-Devlet-Toplum İlişkileri Çalıştayı-Sosyo-Ekonomik Değişim ve Din Algısı- |
» » » Muhammed Bakır Yezdî |
» » » Muhammed Konevî |
» » » Mustafa b. Ali el-Muvakkıt |
» » » Mustafa b. Ali el-Muvakkıt (Ali al-Muwaqqit)(En/İng.) |
» » » Mustafa b. Ali Muvakkıt |
» » » Mustafa Sıdkî |
» » » Müminin yitik malı, Hikmet'in ne-liği üzerine |
» » » Müslümanlar olarak ilim yarışında nerede düştük, nasıl kalkabiliriz?(Söyleşi) |
» » » Nasûh Matrakî |
» » » Nazar'sız manzara: yalnızca bir temenni |
» » » Nazar: Aklın bilinen ile bilinmeyen arasındaki hareketi... |
» » » Ne övgü, ne sövgü, sadece bilgi |
» » » Nesevî |
» » » Neyrizî |
» » » Nizam-ı âlem kavramından ne anlıyorsunuz?(Söyleşi) |
» » » Nizam-i Âlem "İnsan" demektir |
» » » Nureddin Topçu'da Bilgi ve Bilim Sorunu |
» » » Onlar, bize Türk derler |
» » » Oruç: Bu-'ara'-da kendini 'ara'-mak |
» » » Osmanlı Coğrafyasında İlmî Hayatın Teşekkülü ve Davud Kayserî |
» » » Osmanlı Devleti'nde Tıbbî Eğitim ve ... |
» » » Osmanlı DönemiTürk Felsefe-Bilim Hayatının Çerçevesi (@) |
» » » Osmanlı Döneminde 'Bilim' Alanındaki Türkçe Telif ve Tercüme Eserlerin Türkçe Oluş Nedenleri ve |
» » » Osmanlı Döneminde Geometri |
» » » Osmanlı Düşünce Geleneğinde 'Siyasî Metin' Olarak Kelâm Kitapları |
» » » Osmanlı Klâsik Muhasebe Matematiği Üzerine-Bir Giriş- |
» » » Osmanlı: Bilim ve Düşünce |
» » » Osmanlılarda Astronomi |
» » » Osmanlılarda Hisâbu'l-Hindî |
» » » Osmanlılarda Optik |
» » » Öfke bitirir, hüzün Mevlid getirir |
» » » Ölçü almadan elbise dikmek |
» » » Ölenler öldü, kalan sağlar haindir! (@@) |
» » » Önce boşalt, sonra doldur! (@@) |
» » » Önce Dil Vardı, Sonra da... |
» » » Öz-ü-gürlük kaçılacak bir alan mıdır? |
» » » Paradigma mı, perspektif mi? (@@) |
» » » Qunawi (Mehmed Konevî) (En/İng.) |
» » » Sâbit b. Kurre |
» » » Sahih bir gelecek için sahih bir geçmiş tasavvuru şart mıdır? |
» » » Samev'el Mağribî |
» » » Selçuklular Dönemi Anadolu'da Felsefe-Bilim |
» » » Semânîye'den Süleymânîye'ye: (@)Bilge Mimar, Turgut Cansever'in aziz hatırasına |
» » » Seyyid Ali Paşa |
» » » Sihir ve Şuur |
» » » Sistem körlüğü (@) |
» » » Siyaset: Bir milletin varlık duyuşu (@@) |
» » » Sonuç ile Süreç Arasında: ‘Gençlik’ Bir Soru mu Bir Yanıt mı?* |
» » » Soru da insan'dır, yanıt da |
» » » Söz ola sıhhati müspet istikameti muhkem |
» » » Sözcük ile Kavram Arasında Medeniyet mi, Temeddün mü?-Eleştirel Bir Yaklaşım-(1) |
» » » Sultanım biz sizi müslüman bilirdik! |
» » » Şecereler ne işe yarar? |
» » » Şehir Tarihi Çalışmalarında Yazma Eserlerden Nasıl İstifade Edilebilir? |
» » » Şeker Türkler |
» » » Şemseddin Semerkandî |
» » » Şiir, Türkleri Kurtarabilir mi? |
» » » Takiyüddin Rasıd |
» » » Tanrı, muhafazakârlardan muhafaza buyursun! (@) |
» » » Taqi al-Din (Takiyüddin Rasıd) (En/İng.) |
» » » Taqi al-Din Ibn Maruf: Survey on his Works and Scientific Method (En/İng.) |
» » » Tarih hem ibret'tir, hem kuvvet |
» » » Tarih'te kalıcı olmanın sırrı nedir? |
» » » Tarih, Türk tarihi, Dünya Tarihi ve Biz(Söyleşi) |
» » » Tasvîr, Tahkîk ve Tedkîk Açmazında Çağdaş İslâm Düşüncesi* |
» » » Teklifiniz ve temsiliniz yok ise siz de yoksunuz! |
» » » Terbiye, talim, edeb |
» » » Terimsiz ve yöndemsiz düşünme (@) |
» » » Toplumbilimde yeni bir yöntem: "Kafaya sıkmak!" (@) |
» » » Türk Felsefe-Bilim Tarihi'nin Seyir Defteri (Bir Önsöz) (@) |
» » » Türk Tarihi'ni yenmek |
» » » Türk'ü anlamamak için her şeyi anlamak |
» » » Türkçe Telif ve Tercüme Eserlerin Dil Bilincinin Oluşmasındaki Yeri ve Önemi |
» » » Türkistan'ın felsefe-bilim tarihindeki serüveninin ana-çizgileri |
» » » Türkiye'de, İslâm felsefe-bilim tarihi çalışmalarının, bir gerçeklik küresi var mı? |
» » » Türkler'in geleceği ne olacak? |
» » » Türkleri hadım etmek! |
» » » Türklerin bir tarihi var mı? |
» » » Türklerin manevî ve fikrî soykırımı |
» » » Türklüğe Dair-Geçmişten geleceğe-(@) |
» » » Ubaydi (Celaleddin Ubeydî) (En/İng.) |
» » » Uygulamalı Geometrinin Tarihine Giriş--el-İkna fî İlm'il-Misaha-- (AR) |
» » » Uygulamalı Geometrinin Tarihine Giriş--el-İkna fî İlm'il-Misaha-- (TR) |
» » » Üç Boyutlu Bilginin Mücessem Temsili: Osmanlı İlim Geleneği |
» » » Var-olmayı ve hayatı yeniden anlamlı kılmak! |
» » » Varlık'ın Bir Dili Olarak Şiir |
» » » XV. - XVI. yüzyıllarda İstanbul'da Felsefe Yapmak (@@) |
» » » XV. yüzyılda, Dinde, Siyasette ve Felsefe-Bilimde Sınırları Zorlamak |
» » » XVI. yüzyıl Türk-Felsefe-Bilim Tarihi'ne Önsöz (@) |
» » » XVIII. yüzyıl Osmanlı Düşüncesinde Bunalım ve Arayış-II Felsefe-Bilim (@) |
» » » Ya mevcuda katıl, ya icat et! |
» » » Yeni bir medeniyet, yeni bir teo-ontoloji |
» » » Yer’i, Yurt Yapmak: Hâfıza ile Mekân İlişkisi Üzerine... |
» » » Yorulmadan yoranlar yok olurlar (@) |
» » » Yön-etme ile idâre etme (@@) |
» » » “O başka, bu başka!” felsefesi ya da günümüz din dilinin eleştirisi!* |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder